29 خرداد 1398
 

انتخاب زبان   FA  |  EN

نرم افزار افراد کم بینا - تغییر اندازه فونت

آغاز عملیات اجرایی آزادراه منجیل- رودبار

آغاز عملیات اجرایی آزادراه منجیل- رودبار

تاریخ انتشار: 1398/03/07|   بازدید: 80 |  print
 
معاون وزیر راه وشهرسازی در سفر یکروزه به گیلان اعلام کرد :

آغاز عملیات اجرایی آزادراه منجیل- رودبار

معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی آزادراه منجیل- رودبار خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت این آزادراه در کریدور شمال- جنوب و نقش موثر آن در حذف گلوگاه ترافیکی آزادراه قزوین- رشت با اتمام تجهیز کارگاه و رفع مشکلات معارضان عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی گیلان ، دکتر خیراله خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور صبح امروز از آزادراه منجیل- رودبار بازدید کرد و با تاکید بر اهمیت این آزادراه در حذف گلوگاه‌ ترافیکی آزادراه قزوین- رشت گفت: کریدور شمال- جنوب به طول 1340 کیلومتر از انزلی تا بندر امام‌خمینی امتداد می‌یابد که از بندر انزلی تا تهران به طول 370 کیلومتر شبکه آزادراهی موجود است و حلقه مفقوده این مسیر بخش منجیل- رودبار در آزادراه قزوین- رشت است.
وی افزود:  با احداث و تکمیل بخش‌های باقیمانده در کریدور شمال- جنوب به ویژه حد فاصل منجیل تا رودبار بهره‌برداری از ظرفیت کامل بندر امام در شمال خلیج فارس فراهم می‌شود.
خادمی  با اشاره به انعقاد قرارداد اجرای 8.2 کیلومتر باقی مانده از آزادراه قزوین- رشت در سال گذشته افزود: 285 میلیارد تومان رقم اولیه قرارداد است و با توجه به تعدیل و مدت زمان دو ساله‌ی اجرا هزینه تمام شده این پرژه 400 میلیارد تومان برآورد می‌شود.
معاون وزیر راه  وشهرسازی با اشاره به صعب‌العبور بودن منطقه ی آزادراه توضیح داد:کوهستانی بودن مسیرهای منتهی به شمال کشور نیازمند عملیات پیچیده راهسازی است و حفاری تونل‌ و پل‌های متعدد است که همین موضوعات و اعتبار مورد نیاز  روند اجرای این آزادراه را با تاخیر رو‌به‌رو کرد.
وی آزادراه قزوین- رشت را یکی از چهار دهلیز اصلی عبور از رشته کوه‌های البرز معرفی کرد و اظهار داشت: این آزادراه 138 کیلومتر طول دارد که 127 کیلومتر آن به  بهره‌برداری رسیده است و بخش‌های باقیمانده این محور با حدفاصل منجیل تا رودبار به طول 11.3 کیلومتر یکی از مهمترین گلوگاه‌های ترافیکی در این آزادراه محسوب می‌شود که 3.2 کیلومتر آن در سال 95 به بهره‌برداری رسیده و 8.2 کیلومتر آن در قالب دو قطعه اجرایی به طول 3.3 و 4.9 کیلومتر در حال اجرا است.
خادمی افزود : در طراحی این آزادراه از بین نرفتن کسب و کار مردم رودبار را یکی از فاکتورهای مهم معرفی و اعلام کرد: یکی از دغدغه‌های مردم رودبار به عنوان قطب تولید زیتون در کشور در خصوص احداث این آزادراه از بین رفتن رونق کسب و کار بود. و به همین دلیل این آزادراه طوری طراحی شد تا  مسیر رفت از داخل باند آزادراه و مسیر برگشت از مسیر فعلی شهر رودبار عبور کند تا گلوگاه ترافیکی رفع شود و آسیبی به کسب و کار هموطنان در رودبار وارد نشود. 
معاون وزیر راه و شهرسازی آزادراه قزوین- رشت را یکی از مهمترین محورهای مواصلاتی شمال کشور دانست و گفت: به دلیل اتصال آزادراه به جاده موجود، ظرفیت کل آزادراه با داشتن یک منطقه با گنجایش راه اصلی چند خطه، کاهش می‌یابد و با در نظر گرفتن افزایش ترافیک عبوری از این آزادراه، این گلوگاه مشکل ساز خواهد شد و روان شدن کامل ترافیک آزادراه تنها با احداث بخش دوم منجیل- رودبار میسر می‌شود.
  نظرات

نظری وجود ندارد.