01 خرداد 1398

انتخاب زبان   FA  |  EN

نشست مطبوعاتی معاون ساخت وتوسعه راه آهن بنادر وفردگاههای شرکت ساخت وتوسعه زیر بناهای حمل ونقل کشور با اصحاب رسانه در گیلان

نشست مطبوعاتی معاون ساخت وتوسعه راه آهن بنادر وفردگاههای شرکت ساخت وتوسعه زیر بناهای حمل ونقل کشور با اصحاب رسانه در گیلان

تاریخ انتشار: 1397/12/12|   بازدید: 121 |  print

 
درآستانه سفر ریاست محترم جمهوری به گیلان وافتتاح قریب الوقوع پروژه های بزگ عمرانی استان، مهندس خطیبی معاون ساخت وتوسعه راه آهن ،بنادر وفردگاههای شرکت ساخت وتوسعه زیر بناهای حمل ونقل کشور درطی سفری به گیلان با خبرنگاران واصحاب رسانه نشستی برگزار نمود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی گیلان این نشست که عصر امروز در سالن جلسات اداره کل راه وشهرسازی گیلان برگزار شد، خطیبی معاون ساخت وتوسعه راه آهن ،بنادر وفردگاههای شرکت ساخت وتوسعه با اشاره به اهمیت خط آهن قزوین –رشت گفت: این پروژه از لحاظ حجیم بودن عملیات ،پیچیدگی های فنی ومهندسی وویژگی بارز ترانزیتی بسیار حایز اهمیت بوده بطوریکه طی 20 سال گذشته چنین پروژه ای در سطح کشور اجرایی نشده است .
وی افزود: طول اين راه آهن 164 كيلومتر بوده که شامل حدود 9 كيلومتر پل و 28 كيلومتر تونل است. واز لحاظ محل اجرایی وعبور از کوه های البرزوپیچیدگی کارهای مهندسی یک ابر پروژه عمرانی است که طولانی ترین پل ریلی وسخت ترین بخش کریدور شمال به جنوب کشور دراین مسیر واقع است. اين راه آهن از ايستگاه سياه چشمه در شهرستان قزوين شروع و قبل از شهرستان تاكستان از راه آهن اصلي تهران – تبريز منشعب شده و با گذر از كوهين – شيرين سو به سمت شهرستان هاي لوشان و منجيل ادامه مسير داده و با گذشتن از شهرستان هاي رودبار،امامزاده هاشم به شهرستان رشت ادامه مسير مي دهد وداری 6 ایستگاه در شهرهای مختلف می باشدکه شاخص ترین ایستگاه آن در شهر رشت با زیر بنای 8500 متر احداث شده است.
وی با بیان این اینکه با اجرایی شدن طرح راه آهن قزوین رشت ،عملا حلقه مفقوده کریدور شمال جنوب ،تکمیل شده است خاطر نشان کرد: این پروژه ،بزرگترین وموثرترین شبکه ریلی کشور بوده که در راستای برنامه ریزی دولت برای اتصال مراکز استانها به شبکه ریلی کشور اجرایی گردیده است وبا این اتصال، رشت بیست ودومین مرکز استان به شبکه ریلی کشورمتصل شد .
مهندس خطیبی میزان جابجایی مسافر دراین خط آهن را بالغ بر 2.8 میلیون نفر درسال عنوان کرد وگفت: این مسیر نیز قابلیت جابجایی 7 میلیون تن بار در سال را دارد.
وی کاهش مصرف سوخت را از دیگر مزیت های این خط َآهن عنوان کرد وافزود : استفاده از این مسیر ریلی سالانه 20 میلیون لیتر صرفه جویی سوخت به همراه دارد بطوریکه مصرف سوخت آن یک ششم معادل جاده ای آن است.

  نظرات

نظری وجود ندارد.

 

پربازدیدترین ها