18 آذر 1398

انتخاب زبان   FA  |  EN

راهبرد مشارکت شهروندان در پورتال اینترنتی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان :

سند راهبرد مشارکت در پورتال اینترنتی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان در راستای دستیابی به اهداف تعیین شده در دستورالعمل استاندارد تارنمای دستگاههای اجرایی و در جهت افزایش کیفیت ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان گرامی، تدوین گردیده است.  این سند راهبردی با رویکرد تمرکز بر خلاقیت و نوآوری در طراحی و پیاده سازی یک سرویس مطمئن و یکپارچه جهت ارائه خدمات الکترونیک تنظیم شده است و اهداف اصلی این سند به شرح ذیل می باشد:
 

- کاربرپسند بودن

نحوه چیدمان  بخش های گوناگون و به ویژه طراحی صفحه اصلی پورتال به گونه ای است که موجب سهولت استفاده کاربران از امکانات پورتال شده و همچنین موجب تمایل کاربران جهت مراجعات بعدی خواهد بود.

 

- شفافیت

برای هر یک از حوزه های مختلف فعالیت دستگاه شامل (راه، مسکن و شهرسازی)  بخش های مجزا و مشخص جهت ارائه خدمات الکترونیک در سطوح مختلف اطلاع رسانی، ارائه درخواست خدمت و دریافت الکترونیکی خدمت اختصاص داده شده است. همچنین لینک ها و بنرهای مرتبط با امکانات کختلف پورتال به نحوی واضح و مشخص طراحی و پیاده سازی گردیده اند بطوریکه حتی کاربران که برای اولین بار به پورتال مراجعه نموده اند به سهولت قادر به دستیابی به اطلاعات و خدمات موردنظر خود می باشند.

 

- کیفیت خدمات

در حال حاضر تمامی خدمات اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان بصورت الکترونیکی از طریق پورتال اینترنتی دستگاه و همچنین به موازات آن از طریق سامانه الکترونیکی مدیریت ارتباط شهروندی وزارت راه و شهرسازی (شهراه) در حال ارائه به شهروندان می باشد. اطلاع رسانی الکترونیکی در خصوص تمامی خدمات صورت گرفته است و امکانات فنی لازم برای آندسته از خدماتی که قابلیت درخواست و ارائه بصورت الکترونیکی را داشته، مهیا گردیده است.

 

- دسترسی پذیری

مبحث دسترسی پذیری در دو بخش دسترسی پذیری پورتال و دسترسی پذیری اطلاعات مورد توجه قرار گرفته است. در خصوص پورتال، امکان دسترسی شهروندان و متقاضیان دریافت خدمات دستگاه در تمام ساعات شبانه روز امکان پذیر می باشد و در صورت ایجاد وقفه در فعالیت پورتال و توقف خدمت رسانی (به دلایل فنی مانند به روز رسانی ماژول های سرویس، تهیه پشتیبان، بروز اختلال سراسری و ...) مراتب در قالب (اطلاعیه خروج ار دسترسی) اطلاع رسانی می گردد.

در خصوص دسترسی پذیری اطلاعات، طراحی پورتال بنحوی است که توسط تمام مرورگرهای رایج قابل دسترسی می باشد و زمان بارگذاری صفحات پورتال کاملاً با استانداردهای روز  (کمتر از 10 ثانیه) مطابقت دارد. همچنین مشاهده و استفاده از پورتال با استفاده از تلفن همراه و تبلت امکان پذیر است. تمامی فرم های درخواست خدمات، نقشه ها و مستندات قانونی مرتبط با خدمات دستگاه که برای دانلود در اختیار کاربران قرار داده اند، در فرمت های داده رایج و استاندارد مانند pdf، jpeg و یا فایل های متنی word بارگذاری شده اند و در تمام تجهیزات الکترونیکی قابل استفاده یا مشاهده می باشند.

 

- بیانیه سطح توافق خدمت و حریم خصوصی کاربران

بیانیه سطح توافق خدمت و حریم خصوصی کاربران توسط مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات دستگاه تدوین شده و در دسترس شهروندان قرار گرفته است. برای مشاهده بیانیه حریم خصوصی کاربران کلیک نمایید.

 

- مشارکت کاربران از طریق نظرات، انتقادات و پیشنهادات

دریافت کلیه انتقادات، پیشنهادات در خصوص خدمات ارائه شده توسط اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان و همچنین طرح مشکلات در حوزه های راه و مسکن و شهرسازی در محدوده استحفاظی این اداره کل از طریق سامانه تمام الکترونیکی شهراه به آدرس http://shahrah.mrud.ir انجام می گیرد. کاربران همچنین می توانند انتقادات و پیشنهادات خود را در مورد اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان از طریق بخش ویژه دریافت نظرات و پیشنهادات ارائه نموده و به اطلاع مدیران مربوطه برسانند. برای مشاهده بخش ارسال نظرات، انتقادات و پیشنهادات کلیک نمایید.

 

- ارتباط مستقیم با مدیرکل دستگاه

شهروندان گرامی و کاربران محترم پورتال می توانند از طریق بخش ارتباط مستقیم با مدیرکل، که به صورت واضح و مشخص در صفحه اصلی (home page) پورتال طراحی و پیاده سازی گردیده است استفاده نمایند و درخواست ها و نظرات خود را بدون واسطه به مدیرکل دستگاه منتقل نمایند.